Press

SE: Ny design för fler köp

Konkurrensen om kunden online hårdnar. Webbaserade shoppingklubben Campadre släpper nu en uppdaterad version av sajten med ny design och nya funktioner som skapa relation med kunden och underlätta köpet. Dessutom läggs segmentet vin och champagne till shoppingklubbens utbud i samband med släppet av den nya versionen.

– Skillnaden mellan ett köp och ett icke-köp kan vara otroligt liten på Internet. Kunderna har blivit kräsnare i och med att de blir vanare att handla över nätet samt att utbudet blir större, säger produktchef Erica Wessman.

De funktioner som tillkommit är främst till för att underlätta för kunden i köpprocessen. Stegen i köpprocessen har rationaliserats för att ge en bättre och smartare köpupplevelse och därmed fler köp. Bland annat har varukorgen lyfts upp i headern för att göra det enklare för kunden att fortsätta handla efter att ha placerat en vara i köpkorgen. Det är nu också möjligt för kunderna att betala direkt via sin internetbank, utöver betalning med konto- och kreditkort samt faktura.

För att kunden ska få en bättre upplevelse av plaggen och produkterna som erbjuds, har även produktvyn utökats med både fler bilder samt video. Dessutom kommer kunden att ha möjlighet att läsa mer om varumärket i kampanj direkt på produktsidan. Medlemmarna kan också följa Campadre via bloggen, som kommer att få en mer central del på webbplatsen.

– Vi vill ge besökarna mer än bra produkter och unika erbjudanden. Den riktiga kundrelationen uppstår först när du som webbshop lyckas förmedla personlighet och känsla till besökaren, säger Erica Wessman, produktchef på Campadre och ansvarig för releasen av den nya sajten.

Den nya designen har tagits fram för att förstärka Campadres image som en exklusiv shoppingklubb och för att ge personlighet till sajten. Logotypen har fått ett renare, mer avskalat uttryck för att ge tidlös känsla. I kombination med loggan har också en symbol tagits fram i form av ett handskrivet C.

En viktig del av marknadsföringen av shoppingklubben är att de befintliga medlemmarna bjuder in vänner att bli medlemmar. Därför har även sajtens tipsa-sida utrustats med nya funktioner. Medlemmarna kan nu välja att importera sina e-postkontakter eller tipsa genom en personlig länk som kan klistras in på medlemmens facebook-sida, blogg eller i ett e-mail.

I samband med lanseringen av den uppdaterade sajten erbjuder nu Campadre sina medlemmar att handla vin och champagne. Även det segmentet kommer att erbjudas genom tidsbegränsade kampanjer och till förmånliga priser.

Du hittar shoppingklubben på www.campadre.com.

Pressbilder finns på www.campadre.com/press/press-photos/.

För en guidad tur genom de nya funktionerna och designen eller för mer information, vänligen kontakta:
Erica Wessman, produktchef Campadre, tel: +46(0)709-515765, e-mail: erica@campadre.com

Campadre är Skandinaviens första och största ”Private shopping club”, med 250 000 medlemmar. Sen februari 2009 erbjuder Campadre mode, heminredning och andra livsstilsprodukter från eftertraktade varumärken upp till 70 procent under ordinarie butikspris. Varorna säljs genom tidsbegränsade kampanjer och endast till medlemmar. Medlemskapet är gratis, men antal medlemskap är begränsat. Namnet Campadre är en sammanslagning av spanskans ”compadre” (vän) och engelskans ”campaign” – vän av kampanjer.

Published 2010-07-15