För att bli bäst måste man våga bryta gränser och gå emot reglerna. Det var detta tänk som ledde till grundandet av OnePiece, en slö Söndag i Oslo 2007. I ett försök att fånga essensen av en bekymmerslös söndag föddes idén om ett varumärke som byggde på konsten att ta det lugnt. 

OnePiece jumpsuit kom från tanken om att knyta ihop en hoodie med ett par träningsbyxor med hjälp av ett gigantiskt blixtlås. Några sa att den skulle se dum ut och de flesta trodde inte att det skulle fungera. Trots detta följde OnePiece sin vision om att skapa de mest innovativa fritidskläderna och resultatet blev ett globalt fenomen av overaller som tog sig från människors hem ut på gatorna och in på klubbarna. 

Någon måste vara den som sitter längst bak i klassrummet - och inom modebranschen är det OnePiece. Idag är det en global rörelse av slackers med totalt tio konceptbutiker, över 1000 återförsäljare och fler än 1 miljon fans världen över. Och pyjamaspartyt har bara börjat...