Säker betalning & leverans

Säker betalning

Kortbetalning
I samarbete med DIBS erbjuder vi våra kunder kortbetalning med Visa eller Mastercard. När du klickat i kortbetalning kommer du att slutföra ditt köp hos DIBS där du fyller i kortnummer, giltighetstid och säkerhetskoden som finns på kortets baksida. Din betalning sker säkert genom DIBS system. Campadre kommer aldrig i kontakt med dina kortuppgifter utan all information skickas krypterad till din bank vilket innebär att informationen är oåtkomlig för utomstående. DIBS system uppfyller bankernas och kortföretagens regler och certifieras årligen. DIBS använder SSL vilket är industribankstandard för säkra e-handelstransaktioner. Ingen extra avgift utgår vid kortbetalning.

Direktbetalning
I samarbete med Trustly erbjuder vi våra kunder direktbetalningar från Swedbank, Handelsbanken, SEB eller Nordea m.fl. Välj först din bank. Sedan loggar du in med dina vanliga inloggningsuppgifter, uppkopplingen till din bank är säker och krypterad. När du är inloggad kan du välja vilket av dina bankkonton som du vill betala med från en enkel meny. Slutligen signerar du transaktionen. Ingen extra avgift utgår vid direktbetalning.

Faktura- och delbetalning
I samarbete med Klarna erbjuder vi våra kunder fakturabetalning med 14 dagars betalningstid. De 14 dagarna börjar löpa när paketet skickas från vårt lager. När du väljer det här alternativet kontrolleras ditt personnummer och en kreditupplysning görs. Om du godkänns av Klarna kan du genomföra ett köp med fakturabetalning. Fakturan skickas i paktetet tillsammans med ordern som du beställt. En faktureringsavgift om 29 kr tillkommer.

I samarbete med Klarna erbjuder vi våra kunder att delbetala sina varor med Klarna konto. När du väljer det här alternativet kontrolleras ditt personnummer och en kreditprövning görs som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post. Om du godkänns av Klarna kan du delbetala ditt köp. Klarna skickar en faktura hem till dig runt den 10:e nästkommande månad (räknat från köpet) och med denna skall föregående månads inköp betalas. Det innebär att du har minst 30 dagar på dig att göra din första delbetalning. Lägsta belopp att betala är 1/24 av totalbeloppet så länge det inte understiger 50 kr. Du kan när som helst välja att betala av hela fakturan. Klarna tar ut en årsränta samt en faktureringsavgift.


Leveransvillkor

Leveransdatum för respektive produkt anges på hemsidan. Beställer du flera produkter styr det leveransdatum som ligger senast. Leveranstiden för respektive kampanj beror på hur lång tid våra leverantörer behöver för frakten till oss. Normalt sett skickar vi produkterna från vårt lager 10 till 14 dagar efter kampanjens slut. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller per telefon.

Du kan bara få varor levererade inom Sverige när du beställer på Campadre.se. Om du vill få varan levererad till Norge, Finland eller Danmark måste du bli medlem på Campadre.no/fi/dk. Fraktkostnaden är 59 SEK.

Dina varor skickas antingen direkt hem till dig eller till ett utlämningsställe nära dig. Försändelsen hämtas ut mot uppvisande av sms- eller brevavisering under deras öppettider. Därför är det mycket viktigt att du uppger ett korrekt mobilnummer och att dina adressuppgifter stämmer. Om du skulle sakna brevaviseringen kan du alltid hämta ut ditt paket med ditt kollinummer som du även finner under ”Mina beställningar”. Med ditt kollinummer kan du även spåra din försändelse. För att minimera bedrägeririsken är spårningen inte lika detaljerad för brevförsändelser.

Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket, såvida det inte är ett varubrev som levererats direkt hem till dig. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom den angivna tiden skickas det automatiskt tillbaka till Campadre. Du kommer då att debiteras en avgift på 250 kronor. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Avgiften motsvarar våra kostnader för expeditionsavgifter, frakt, returfrakt och hantering. Det är du som kund som har ansvar för att dina uppgifter stämmer, därför är det väldigt viktigt att du har angivit rätt telefonnummer och adressuppgifter så att paketet inte skickas tillbaka på grund av detta.

Om du skall hämta ut ditt paket på ett utlämningsställe och du skulle märka att paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan skall du inte hämta ut paketet. Gör istället en reklamation på utlämningsstället och be dem sända tillbaka varan till Campadre. Se till att tydligt notera anledningen till reklamationen och meddela Campadre Kundservice.

Om du ångrat ditt köp innan du hunnit erhålla ditt paket måste du ändå hämta ut paketet för att sedan sända det tillbaka till oss med våra normala returrutiner. Om paketet inte hämtas ut registreras det automatiskt som ett outhämtat paket och du debiteras 250 kronor.

Vid beställning mot faktura, skickas fakturan till din registrerade e-post när ordern lämnar vår logistikavdelning.

Om du önskar att förlänga liggtiden hos ombudet eller ändra namn på en redan skickad beställning så kan vi självklart lösa detta. Detta är en kostnad som Postnord tar ut 180 SEK för och detta debiterar vi dig som kund. Önskemålen om detta måste meddelas till Campadre minst 4 dagar innan paketets sista dag på utlämningsstället.

Campadre reserverar sig att varorna kan skickas senare än beräknat samt mot att produkterna kan ta slut, men normalt sett ska produktsaldot och leveranstiderna på hemsidan vara korrekt.