Frågor & svar

MEDLEMSKAP, LÖSENORD NYHETSBREV MM

TIPSA VÄNNER

ATT HANDLA OCH BETALA

DIN BESTÄLLNING/ORDER

LEVERANS

RETUR, REKLAMATION & ÅTERBETALNING

Vad innebär det att vara medlem på Campadre?

Som medlem tillhör du Skandinaviens största medlemsbaserade shoppingupplevelse. Här får du tillgång till exklusiva kampanjer med eftertraktade varumärken. Varje dag lanseras nya kampanjer på Campadre.se och i nyhetsbrev direkt till din inbox. Men skynda dig då kampanjerna är tidsbegränsade och det är först till kvarn som gäller!

På Campadre kan du handla från en rad olika säljare. Du kan handla direkt från Campadres egna sortiment, samtidigt som du kan handla produkter från externa säljare som är en del av vår marknadsplats. När du köper en produkt från en säljare på marknadsplatsen kommer produkten skickas direkt från säljarens egna lager. Har du handlat produkter från flera olika säljare under samma order kommer du motta ett paket från respektive säljare. Det betyder också att paketen kan levereras vid olika tillfällen beroende på säljarens leveranstid.

Är det gratis att vara medlem?

Det är gratis, så bjud gärna in dina vänner också!

Förbinder jag mig till något genom att bli medlem?

Ja, du förbinder dig att följa Campadres Medlemsvillkor.

Jag bor i Sverige, men ser sajten på ett annat språk. Hur byter jag?

När du registrerar dig på Campadre så måste du göra det på hemsidan i ditt hemland – för folk bosatta i Sverige gäller Campadre.se. Om det har blivit fel, avsluta först ditt konto på Mina sidor. Gå sen till Campadre.se och registrera dig på nytt.

Kan jag avsluta mitt medlemskap?

Ja, du kan självklart ta bort din användare. Kontakta kundtjänst på kundservice@campadre.se med din registrerade epostadress så hjälper de dig.

Jag vill inte ha nyhetsbrevet längre, hur gör jag?

Du kan avregistrera dig eller välja hur ofta du vill ha vårt nyhetsbrev och information från oss under fliken Mina sidor. Det går även att göra detta direkt i nyhetsbrevet genom att klicka på länken ”Avregistrera dig här” längst ner till höger.

Varför får jag inga nyhetsbrev?

Ibland hamnar vårt nyhetsbrev i skräpkorgen. Detta kan bero på inställningarna i programvaran eller domänen som hanterar din e-post. Vi rekommenderar att du lägger till medlem@campadre.com i din adressbok för att nyhetsbrevet ska nå dig lättare. Om du mot förmodan inte hittar vårt nyhetsbrev i skräpkorgen är du självklart välkommen att kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig vidare.

Jag har glömt mitt lösenord – hur gör jag?

Klicka på länken Glömt ditt lösenord? vid inloggningen. Då skickas ett nytt lösenord automatisk till den e-mailadress som du uppgivit vid din registrering.

Kan jag byta lösenord?

När du är inloggad, klicka på länken Mina uppgifter som finns under "Mina sidor". I fältet längst ned kan du ändra ditt lösenord. Fyll i det nya lösenordet både i fältet ”nytt lösenord” och i fältet ”bekräfta nytt lösenord”. Klicka sen på knappen ”spara inställningar”. Du kan använda både stora och små bokstäver och även siffrorna 0-9 i ditt lösenord.

Jag har beställt nytt lösenord men det kommer inget till min mail?

Beroende på belastning kan det dröja upp till ett par minuter innan e-post med nytt lösenord skickas ut till din e-postadress. Tänk på att om du begär ytterligare lösenord måste du invänta det senaste nya lösenordet för att det skall fungera. Ibland kan vårt utskick av nya lösenord hamna i skräpkorgen. Detta kan bero på inställningarna i programvaran eller domänen som hanterar din e-post. Behöver du ytterligare hjälp, kontakta vår Kundservice.

Vad gör Campadre med mina personliga uppgifter?

All personlig information du registrerar hos Campadre Scandinavia AB behandlas enligt Personuppgiftslagen(PUL), se vidare Personuppgifter och cookies.

Hur fungerar "Tipsa en vän"?

Tipsa dina vänner om Campadre. Du får 100 kr att handla för när en medlem som du tipsat, fått sitt första köp levererat. Och ja, du kan tipsa hur många du vill. Klicka på fliken Tipsa vänner för att hämta din personliga tipsa-länk. Det är viktigt att din vän registrerar sitt medlemskap direkt via länken.

Har din vän inte registrerat sig kan du enkelt påminna dem genom att logga in och klicka på fliken Mina sidor.

Hur vet jag om jag har tjänat något?

Du kan se din intjänade bonus genom att gå in på fliken Mina sidor. Där kan du även se vilka vänner som efter ditt tips har blivit medlemmar. Om en vän inte har registrerat sig kan du enkelt skicka en påminnelse genom att klicka på knappen ”Påminn”. När en tipsad vän som registrerat sig genomför sitt första köp dyker det upp ett X i fältet ”Har handlat” och 100 SEK sätts automatiskt in på ditt Campadre konto.

Hur handlar jag med mina intjänade pengar?

Din intjänade bonus dras av automatiskt när du ska betala för en vara. När du i en kampanj valt en produkt och klickat på ”Köp vara” så kommer du till ”Min kassa”. Där kan du då se att den intjänade bonusen är avdragen. Tänk på att din intjänade bonus endast är giltigt i 6 månader.

Får jag bonus om en person som jag tipsar redan är medlem?

Nej, du får inte bonus för vänner som redan är medlemmar eller tidigare har varit medlem. För en vän som föreslås av flera personer erhåller endast den som först föreslagit vännen en bonus.

Jag tipsade en vän som har gjort en beställning hos er, men har inte fått 100 SEK insatt på mitt Campadre konto.

För att du ska få 100 SEK när din tipsade vän har genomfört sitt första köp hos oss krävs det att hon eller han registrerar sig med hjälp av det meddelande som du har skickat ut till dem från vår hemsida, eller att de har använt din personliga länk. Båda alternativen finns tillgängliga på sidan Tipsa vänner som du hittar under fliken ”Mina sidor”

Har din vän registrerat sig på något annat sätt har vi dessvärre ingen möjlighet att lägga till din bonus.

Ibland kan belastningen hos oss vara högre än normalt och ditt tips meddelande kan dröja innan det kommer fram. Har din vän inte mottagit ditt tips-meddelande rekommenderar vi dig att du använder din personliga länk istället.

Är det originalprodukter till så låga priser?

Vi samarbetar oftast direkt med varumärket men i de fall vi köper in våra produkter från annat håll har vi hårda rutiner och processer för att säkerställa varans äkthet.

Vi köper stora kvantiteter direkt från tillverkaren eller via etablerade inköpskanaler i Europa utan mellanhänder och kan på så sätt hålla nere kostnaderna så du som kund alltid får bästa pris. Produkterna är alltid original och vi garanterar äktheten.

Varför är kampanjerna tidsbegränsade?

Genom att tidsbegränsa kampanjerna kan vi få ett bättre pris. Tidsbegränsningen innebär också att vi kan erbjuda kampanjer med varumärken som i vanliga fall inte sänker priset på sina produkter. Så passa på det är först till kvarn som gäller...

Kan varorna ta slut?

Ja det kan de. Vi har alltid ett begränsat antal varor i olika färg och storlek. De som är först in på kampanjen har störst chans att göra de bästa fynden. Vi har en lagersaldofunktion som talar om när varan är slutsåld och då registreras det även på sajten.

Inkluderar priserna moms?

Ja, vi följer de regler som Svensk Distanshandel satt upp. Avseende produkten och dess totalkostnader anges följande: ”… skall konsumenten kunna se vad totalpriset är – inkluderat moms och andra skatter, avgifter och totala leveranskostnader. Våra priser inkluderar därför alltid moms och ev. andra skatter som kan förekomma.

Finns det någon åldersgräns för att få handla?

Åldersgränsen för att handla hos oss är 18 år om du inte har målsmans godkännande.

På vilka sätt kan jag betala?

Du kan betala med kort eller mot faktura. Vi använder oss av Qliros kort- och bankbetalningstjänster samt fakturatjänster. Hos Qliro kan du mot en avgift även dela upp fakturabeloppet.

Min order har avbrutits, hur kommer jag få pengarna återbetalda?

Har din order blivit nekad/avbruten kommer betalningen att avbrytas kort därefter och pengarna kommer bli tillgängliga på ditt konto igen. Har du valt att betala med faktura kommer fakturan uppdateras inom kort. Logga in hos Qliro för att se aktuell status.

Hur går ett köp med faktura till?

Vid köp med faktura gör Qliro AB en kreditupplysning på dig. Det är därför viktigt att du fyllt i alla dina uppgifter rätt så att kontrollen mot personregistret ska kunna genomföras på ett korrekt sätt. När du väljer att betala med faktura tillkommer en aviavgift och mot ytterligare avgifter kan du välja att dela upp fakturabeloppet.
Vid beställning mot faktura, skickas fakturan till din registrerade e-post när ordern lämnar vår logistikavdelning.

Hur hittar jag min faktura?

Du kan logga in på Qliro.se för att se din faktura samt betalningsuppgifter.

Vad kostar frakten?

För alla produkter som säljs och skickas direkt från Campadre gäller fri frakt till ombud, vid köp över 400 kronor. Fraktkostnaden vid köp under 400 kronor varierar beroende på vilket leveransalternativ du väljer. Du kan se fraktkostnaderna för din order i shoppingbagen och i kassan.

Campadre är en marknadsplats och du kan därför även shoppa direkt från flera olika säljare. Det innebär att fraktkostnaden kan variera beroende på den externa säljaren. Säljare hos Campadre har möjlighet att ta en avgift för frakten, erbjuda fri frakt oavsett ordervärde eller fri frakt när du handlar för ett visst minimibelopp. Detta innebär att den totala fraktkostnaden kan komma att variera beroende på hur många olika säljare som du handlar från. Du kan till exempel beställa en vara från säljare A och en annan från säljare B. Om frakten hos säljare A kostar 39 kronor och frakten hos säljare B är gratis, betalar du totalt 39 kronor för frakt. Om frakten hos säljare B också kostar 39 kronor betalar du totalt 78 kronor för frakt.

Du kan se fraktkostnaderna för din order i shoppingbagen och i kassan. Information om våra externa säljare och deras respektive fraktkostnad finns även att läsa under relevant produktsida.

Beställningar utanför EU

Du kan se fraktkostnaderna för din order i shoppingbagen och i kassan. Information om våra externa säljare och deras respektive fraktkostnad finns även att läsa under relevant produktsida.

Information om när tullavgifter kan förekomma finns även på varje produktsida, i shoppingbagen och i kassan.

Har du frågor kring din order och tullavgifter, vänligen kontakta Tullverket. Vänligen notera att Campadre kan inte kontrollera eller påverka dessa avgifter.

En produkt försvann ur min varukorg när jag skulle slutföra mitt köp

Antalet varor i kampanjerna är alltid begränsade och ibland kan det vara extra stort tryck på vår hemsida. Vid en kampanjstart gäller det därför att vara snabb för att göra de bästa fynden. Produkterna blir först reserverade när du har valt betalsätt och genomfört ditt köp.

Jag glömde att använda kampanjkoden, kan ni lägga till den på min beställning?

Dessvärre har vi ingen möjlighet att registrera kampanjkoder i efterhand, men självklart kan du nyttja kampanjkoden vid ditt nästa köptillfälle, förutsatt att den fortfarande är aktiv.

När kommer ni att ha en kampanj med mitt favorit varumärke?

Vi är alltid tacksamma för tips då detta hjälper oss att erbjuda våra kunder ett bredare utbud. Skicka gärna ett e-post till vår kundservice så vidarebefordrar de dina önskemål till våra produktansvariga.

Hur vet jag att det är säkert att handla hos er med kort?

Campadre kan garantera ett tryggt köp via betalningslösningen DIBS.

Så här går en betalning med kort genom DIBS tjänster till när du som kund betalar med ditt VISA eller Master Card: När ett köp genomförs slussas du som kund in i en särskild betalruta. Betalrutan ligger i DIBS betalserver med full säkerhet med finesser som SSL-certifikat och den nya säkerhetsstandarden 3-D Secure. I betalrutan genomförs betalningen och köparen slussas sedan tillbaka till webbutiken. Systemet är framtaget för att maximera din säkerhet. Vi kan aldrig se några kortnummer.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Beroende på belastning kan det ibland ta ett par minuter innan orderbekräftelsen skickas till din e-postadress. Är du osäker på om ditt köp har registrerats kan du kontrollera detta genom att gå in under mina sidor och klicka dig vidare till Mina beställningar.

Hur spårar jag min order?

Tyvärr kan du inte spåra ditt paket från en säljare. Har du inte mottagit din order inom 5 arbetsdagar får du gärna kontakta kundservice så undersöker vi var paketet befinner sig.

Har du handlat varor som säljs och skickas direkt från Campadre och valt leverans till ombud eller Best hemleverans finns spårningsinformation i bekräftelsemejlet som meddelar att din order är på väg. Vid hemleverans av Airmee och Budbee skickas ett separat sms från transportör till det telefonummer du registrerat vid ditt köp.

Kan jag ändra storlek eller färg på produkter i min beställning?

Dessvärre finns det ingen möjlighet att byta färg eller vara på produkterna.

Storlek går däremot att byta så länge kampanjen fortfarande är aktiv. Så fort varan är skickad eller plockad från lagret går dock detta inte att ändra på. Dock kan du alltid nyttja din returrätt inom 14 dagar från att du har mottagit ditt paket.

Kan jag avbryta min order och/eller plocka bort en produkt i min beställning?

Beroende på vilken säljare och var i processen din order befinner sig kan det gå att avbryta ordern. Kontakta kundservice så undersöker vi hur det ligger till med just din order. Tänk på att handläggningstiden för ett e-mail är upp till 48 timmar på vardagar. Skulle din order inte gå att avbeställa, är du välkommen att nyttja din ångerrätt efter att du har mottagit beställningen.

Går det att ändra leveransadress/mottagare på min beställning?

En beställning som läggs mot faktura går endast att göra mot folkbokförd adress. Detta är av säkerhetsskäl. Beställningar på produkter som säljs och skickas från Campadre och som läggs mot direkt/kortbetalning går att ändra så länge ordern inte är under behandling på vårt lager eller är skickad från lagret.

Om du handlat från någon av våra övriga säljare kan villkoren variera mellan de olika säljarna. Kontakta kundservice så hjälper vi dig vidare. Tänk på att handläggningstiden är upp till 48 timmar på vardagar.

Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Just nu upplever vi längre leveranstider på grund av stor efterfrågan och hög belastning hos våra leveranspartners, vänligen notera din leveranstid i kassan

Ordrar som enbart innehåller lagervaror som säljs och skickas från Campadre levereras inom 2-3 vardagar. Det står "I lager för omgående leverans!” ovanför köpknappen för dessa produkter.


För produkter tidsstyrda kampanjer som säljs och skickas från Campadre har vi normalt en leveranstid på 10-12 arbetsdagar efter kampanjens slut. Beställer du flera produkter så styr det leveransdatum som ligger senast. Vi reserverar oss för förseningar.


Beroende på vilken/vilka säljare du har beställt produkter från kan leveransdatumet variera. Alla säljare levererar normalt inom 3-5 arbetsdagar. På varje produktsida hittar du det uppskattade leveransdatumet.

Kommer varan till min brevlåda eller måste jag hämta ut den?

Varor som är tillräckligt små för att skickas som brev kommer till ditt brevinkast. Varor som är större skickas som paket till närmsta ombud. Du blir då aviserad via SMS när ditt paket finns att hämta ut. Har du inte hämtat ut din försändelse efter 7 dagar skickar transportören en brevavisering till din angivna leveransadress. Väljer du hemleverans får du en sms-avisering av Best samma dag som planerad leverans.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Information med hänsyn till rådande läge

I rådande läge har vi för din trygghet valt att ta bort den extra avgiften vid outhämtade paket. En "ej uthämtad försändelse" ses istället som ångerrätt/vanlig retur och debiteras som en normal returkostnad om 79kr.

Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket, såvida det inte är ett varubrev som levererats direkt hem till dig. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till Campadre. Du kommer då att debiteras en avgift på 250 kronor. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Denna avgift tillkommer även om man vill ha sitt paket eller ej. Avgiften motsvarar våra kostnader för expeditionsavgifter, frakt, returfrakt och hantering. Därför är det väldigt viktigt att du har angivit rätt telefonnummer och adressuppgifter så att paketet inte skickas tillbaka på grund av detta.

Om du ångrat ditt köp innan du hunnit erhålla ditt paket måste du ändå hämta ut paketet för att sedan sända det tillbaka till oss med våra normala returrutiner. Om paketet inte hämtas ut registreras det automatiskt som ett outhämtat paket och du debiteras 250 kronor.

Det saknas produkter i mitt paket, vad gör jag?

Kan din beställning vara skickad i två paket? Detta kan du se i bekräftelsen vi har skickat till dig om att din order är på väg. Det skall då finnas flera kollinummer att följa.

Om din beställning endast har skickats i ett paket och produkter saknas ber vi dig att skicka bilder på emballaget samt utförlig information om något är skadat. Det är viktigt att bilderna tas direkt hos ombudet och att du kontaktar oss omgående.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa rekommendationer från den svenska organisationen för reklamationer inom handel, Allmänna Reklamationsnämnden.

Vad gör jag om en vara är felaktig, defekt eller saknas när jag packat upp min försändelse?

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår Kundservice per e-post alternativt skickar varan direkt tillbaka till oss, dock senast inom 2 månader efter mottagen leverans via kundservice@campadre.se. Om anmälan görs senare kan Campadre inte ta ansvar för skadan.


Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa rekommendationer från den svenska organisationen för reklamationer inom handel, Allmänna Reklamationsnämnden.

Jag vill returnera en vara, hur gör jag?

Om returdokumentet inte finns med i paketet du mottagit kan du kontakta kundservice så hjälper vi dig vidare.

Efter att du mottagit dokumentet fyller i retursedeln och fäster adresslappen på paketet innan du skickar iväg det. Så fort aktuell säljare har mottagit och hanterat din retur kommer en återbetalning att genomföras. Har du valt att betala via faktura kommer din faktura att uppdateras kort efter att returen har hanterats.

Kom ihåg att spara inlämningskvittot när du skickat paketet, om det skulle uppstå något problem med leveransen av returen.

Mer information finns under Returer och reklamationer.

Vart skickar jag returen?

Returen skickas till respektive säljares lager. Om du har beställt produkter från flera olika säljare betyder det att du måste returnera varje produkt till respektive säljare. Har du inte fått med returdokument i paketet kan du kontakta kundservice så hjälper vi dig att ordna returdokument.


Läs mer om returer och reklamationer här.

Jag har returnerat min order, när får jag återbetalningen?

Så fort säljaren har mottagit och hanterat din retur kommer ordern att återbetalas.

Återbetalningar behandlas normalt inom 14 dagar och senast inom 30 dagar från att säljaren har tagit emot varan. Kampanjkoder återbetalas inte. Vi vill uppmärksamma om att det i vissa fall kan ta någon bankdag från att säljaren har gjort överföringen, innan pengarna kommer in på ditt konto.

För frågor till kundservice, inkludera gärna spårningsnumret för returpaketet direkt för att underlätta hanteringen.