Frågor & svar

MEDLEMSKAP, LÖSENORD NYHETSBREV MM

TIPSA VÄNNER

ATT HANDLA OCH BETALA

DIN BESTÄLLNING/ORDER

LEVERANS

RETUR OCH REKLAMATION

Vad innebär det att vara medlem på Campadre?

Som medlem tillhör du Skandinaviens största medlemsbaserade shoppingupplevelse. Här får du tillgång till exklusiva kampanjer med eftertraktade varumärken. Varje dag lanseras nya kampanjer på Campadre.se och i nyhetsbrev direkt till din inbox. Men skynda dig då kampanjerna är tidsbegränsade och det är först till kvarn som gäller!

Är det gratis att vara medlem?

Det är gratis, så bjud gärna in dina vänner också!

Förbinder jag mig till något genom att bli medlem?

Ja, du förbinder dig att följa Campadres Medlemsvillkor.

Jag bor i Sverige, men ser sajten på ett annat språk. Hur byter jag?

När du registrerar dig på Campadre så måste du göra det på hemsidan i ditt hemland – för folk bosatta i Sverige gäller Campadre.se. Om det har blivit fel, avsluta först ditt konto på Mina sidor. Gå sen till Campadre.se och registrera dig på nytt.

Kan jag avsluta mitt medlemskap?

Ja, du kan självklart ta bort din användare. Kontakta kundtjänst på kundservice@campadre.se med din registrerade epostadress så hjälper de dig.

Jag vill inte ha nyhetsbrevet längre, hur gör jag?

Du kan avregistrera dig eller välja hur ofta du vill ha vårt nyhetsbrev och information från oss under fliken Mina sidor. Det går även att göra detta direkt i nyhetsbrevet genom att klicka på länken ”Avregistrera dig här” längst ner till höger.

Varför får jag inga nyhetsbrev?

Ibland hamnar vårt nyhetsbrev i skräpkorgen. Detta kan bero på inställningarna i programvaran eller domänen som hanterar din e-post. Vi rekommenderar att du lägger till medlem@campadre.com i din adressbok för att nyhetsbrevet ska nå dig lättare. Om du mot förmodan inte hittar vårt nyhetsbrev i skräpkorgen är du självklart välkommen att kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig vidare.

Jag har glömt mitt lösenord – hur gör jag?

Klicka på länken Glömt ditt lösenord? vid inloggningen. Då skickas ett nytt lösenord automatisk till den e-mailadress som du uppgivit vid din registrering.

Kan jag byta lösenord?

När du är inloggad, klicka på länken Mina uppgifter som finns under "Mina sidor". I fältet längst ned kan du ändra ditt lösenord. Fyll i det nya lösenordet både i fältet ”nytt lösenord” och i fältet ”bekräfta nytt lösenord”. Klicka sen på knappen ”spara inställningar”. Du kan använda både stora och små bokstäver och även siffrorna 0-9 i ditt lösenord.

Jag har beställt nytt lösenord men det kommer inget till min mail?

Beroende på belastning kan det dröja upp till ett par minuter innan e-post med nytt lösenord skickas ut till din e-postadress. Tänk på att om du begär ytterligare lösenord måste du invänta det senaste nya lösenordet för att det skall fungera. Ibland kan vårt utskick av nya lösenord hamna i skräpkorgen. Detta kan bero på inställningarna i programvaran eller domänen som hanterar din e-post. Behöver du ytterligare hjälp, kontakta vår Kundservice.

Vad gör Campadre med mina personliga uppgifter?

All personlig information du registrerar hos Campadre Scandinavia AB behandlas enligt Personuppgiftslagen(PUL), se vidare Personuppgifter och cookies.

Hur fungerar "Tipsa en vän"?

Du kan tipsa dina vänner om Campadre. Oavsett om du tipsar 1 person eller 1000 får du 100kr/medlem att handla för så fort de genomför sitt första köp hos Campadre. Du kan tipsa hur många du vill. Klicka på fliken Tipsa vänner och fyll i formuläret.

Har din vän inte registrerat sig kan du enkelt påminna dem genom att logga in och klicka på fliken Mina sidor.

Hur vet jag om jag har tjänat något?

Du kan se din intjänade bonus genom att gå in på fliken Mina sidor. Där kan du även se vilka vänner som efter ditt tips har blivit medlemmar. Om en vän inte har registrerat sig kan du enkelt skicka en påminnelse genom att klicka på knappen ”Påminn”. När en tipsad vän som registrerat sig genomför sitt första köp dyker det upp ett X i fältet ”Har handlat” och 100 SEK sätts automatiskt in på ditt Campadre konto.

Hur handlar jag med mina intjänade pengar?

Din intjänade bonus dras av automatiskt när du ska betala för en vara. När du i en kampanj valt en produkt och klickat på ”Köp vara” så kommer du till ”Min kassa”. Där kan du då se att den intjänade bonusen är avdragen. Tänk på att din intjänade bonus endast är giltigt i 6 månader.

Får jag bonus om en person som jag tipsar redan är medlem?

Nej, du får inte bonus för vänner som redan är medlemmar eller tidigare har varit medlem. För en vän som föreslås av flera personer erhåller endast den som först föreslagit vännen en bonus.

Jag tipsade en vän som har gjort en beställning hos er, men har inte fått 100 SEK insatt på mitt Campadre konto.

För att du ska få 100 SEK när din tipsade vän har genomfört sitt första köp hos oss krävs det att hon eller han registrerar sig med hjälp av det meddelande som du har skickat ut till dem från vår hemsida, eller att de har använt din personliga länk. Båda alternativen finns tillgängliga på sidan Tipsa vänner som du hittar under fliken ”Mina sidor”

Har din vän registrerat sig på något annat sätt har vi dessvärre ingen möjlighet att lägga till din bonus.

Ibland kan belastningen hos oss vara högre än normalt och ditt tips meddelande kan dröja innan det kommer fram. Har din vän inte mottagit ditt tips-meddelande rekommenderar vi dig att du använder din personliga länk istället.

Är det originalprodukter till så låga priser?

Kvaliteten och äktheten på varorna garanteras genom att Campadre samarbetar direkt med moderbolaget som äger varumärket eller deras officiella representanter.

Hur kan priserna vara så låga?

Vi har bra avtal med varumärkesleverantörerna eftersom våra kampanjer är tidsbegränsade kampanjer. Vi har även låga omkostnader och har heller inga dyra hyror för lager eller butik. Produkterna är alltid original och äkta vara.

Varför är kampanjerna tidsbegränsade?

Genom att tidsbegränsa kampanjerna kan vi få ett bättre pris. Tidsbegränsningen innebär också att vi kan erbjuda kampanjer med varumärken som i vanliga fall inte sänker priset på sina produkter. Så passa på det är först till kvarn som gäller...

Kan varorna ta slut?

Ja det kan de. Vi har alltid ett begränsat antal varor i olika färg och storlek. De som är först in på kampanjen har störst chans att göra de bästa fynden. Vi har en lagersaldofunktion som talar om när varan är slutsåld och då registreras det även på sajten.

Inkluderar priserna moms?

Ja, vi följer de regler som Svensk Distanshandel satt upp. Avseende produkten och dess totalkostnader anges följande: ”… skall konsumenten kunna se vad totalpriset är – inkluderat moms och andra skatter, avgifter och totala leveranskostnader. Våra priser inkluderar därför alltid moms och ev. andra skatter som kan förekomma.

Finns det någon åldersgräns för att få handla?

Åldersgränsen för att handla hos oss är 18 år om du inte har målsmans godkännande.

På vilka sätt kan jag betala?

Du kan betala med kort eller mot faktura. Vi använder oss av DIBS kort- och bankbetalningstjänster, Klarnas fakturatjänster. Hos Klarna kan du mot en avgift även dela upp fakturabeloppet.

Hur går ett köp med faktura till?

Vid köp med faktura gör Klarna AB en kreditupplysning på dig. Det är därför viktigt att du fyllt i alla dina uppgifter rätt så att kontrollen mot personregistret ska kunna genomföras på ett korrekt sätt. När du väljer att betala med faktura tillkommer en aviavgift och mot ytterligare avgifter kan du välja att dela upp fakturabeloppet.
Vid beställning mot faktura, skickas fakturan till din registrerade e-post när ordern lämnar vår logistikavdelning.

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden är på 59 SEK.

En produkt försvann ur min varukorg när jag skulle slutföra mitt köp

Antalet varor i kampanjerna är alltid begränsade och ibland kan det vara extra stort tryck på vår hemsida. Vid en kampanjstart gäller det därför att vara snabb för att göra de bästa fynden. Produkterna blir först reserverade när du har valt betalsätt och genomfört ditt köp.

Jag glömde att använda kampanjkoden, kan ni lägga till den på min beställning?

Dessvärre har vi ingen möjlighet att registrera kampanjkoder i efterhand, men självklart kan du nyttja kampanjkoden vid ditt nästa köptillfälle, förutsatt att den fortfarande är aktiv.

När kommer ni att ha en kampanj med mitt favorit varumärke?

Vi är alltid tacksamma för tips då detta hjälper oss att erbjuda våra kunder ett bredare utbud. Skicka gärna ett e-post till vår kundservice så vidarebefordrar de dina önskemål till våra produktansvariga.

Hur vet jag att det är säkert att handla hos er med kort?

Campadre kan garantera ett tryggt köp via betalningslösningen DIBS.

Så här går en betalning med kort genom DIBS tjänster till när du som kund betalar med ditt VISA eller Master Card: När ett köp genomförs slussas du som kund in i en särskild betalruta. Betalrutan ligger i DIBS betalserver med full säkerhet med finesser som SSL-certifikat och den nya säkerhetsstandarden 3-D Secure. I betalrutan genomförs betalningen och köparen slussas sedan tillbaka till webbutiken. Systemet är framtaget för att maximera din säkerhet. Vi kan aldrig se några kortnummer.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Beroende på belastning kan det ibland ta ett par minuter innan orderbekräftelsen skickas till din e-postadress. Är du osäker på om ditt köp har registrerats kan du kontrollera detta genom att gå in under mina sidor och klicka dig vidare till Mina beställningar.

Vill du ha en ny orderbekräftelse kontakta Kundservice så kan de skicka ut en ny till dig.

Kan jag ändra storlek eller färg på produkter på min beställning?

Dessvärre finns det ingen möjlighet att byta färg eller vara på produkterna.

Storlek går däremot att byta så länge kampanjen fortfarande är aktiv. Så fort varan är skickad eller plockad från lagret går dock detta inte att ändra på. Dock kan du alltid nyttja din returrätt inom 14 dagar från att du har mottagit ditt paket.

Kan jag avbeställa en eller flera produkter?

Det går bra att avbeställa så länge statusen är under behandling eller betald. Dessvärre går det inte att avbeställa dina produkter om varorna redan är skickade eller efter att en plocklista skrivits ut från lagret. För att avbeställa en produkt eller order måste du kontakta Campadre Kundservice via e-mail. Tänk på att handläggningstiden för ett e-mail är upp till 48 timmar på vardagar.

Skulle du ångra dig efter att din möjlighet att avbeställa varan/varorna har upphört så får du utnyttja din ångerrätt efter att du har mottagit beställningen.

Går det att ändra leveransadress/mottagare på min beställning?

Ändring av leveransadress efter att köpet genomförts är ej möjligt. Skulle ni behöva ändra liggtiden på postombudet eller namnet är detta möjligt mot en avgift på 180 kronor per försändelse, betalningsvillkor är 14 dagar netto. Ta kontakt med Kundservice så hjälper de dig vidare.

Fick ett meddelande om att min beställning finns klar att hämtas, men kan dessvärre inte hämta ut det i tid. Går det att förlänga liggtiden på ett paket?

Det går bra! Kontakta vår Kundservice så hjälper de dig vidare. Observera att vi debiterar en avgift på 180 kr per försändelse. Detta på grund av administrativa avgifter från Posten.

Hur lång är leveranstiden?

Vi försöker uppskatta och ange leveransdatum för respektive produkt på hemsidan, d v s den dag du som kund kommer få ett sms att varan finns att hämta eller att den har kommit i din brevlåda. Beställer du flera produkter så styr det leveransdatum som ligger senast. Normalt sett har vi leveranstid på 10-12 arbetsdagar efter kampanjens slut. Leveranstiden för aktuell kampanj kan också bero på hur lång leveranstid våra leverantörer behöver för frakten av varorna till oss. Ibland avropar vi order från andra länder och då kan det ta lite längre tid, vilket avspeglar sig under aktuell produkt på hemsidan.

Kommer varan till min brevlåda eller måste jag hämta ut den?

Varor som är tillräckligt små för att skickas som brev kommer till ditt brevinkast. Varor som är större skickas som paket till närmsta Posten-utlämningsställe. Du blir då aviserad via SMS när ditt paket finns att hämta ut. Har du inte hämtat ut din försändelse efter 7 dagar skickar posten en brevavisering till din angivna leveransadress.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket, såvida det inte är ett varubrev som levererats direkt hem till dig. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till Campadre. Du kommer då att debiteras en avgift på 250 kronor. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Denna avgift tillkommer även om man vill ha sitt paket eller ej. Avgiften motsvarar våra kostnader för expeditionsavgifter, frakt, returfrakt och hantering. Därför är det väldigt viktigt att du har angivit rätt telefonnummer och adressuppgifter så att paketet inte skickas tillbaka på grund av detta.

Om du ångrat ditt köp innan du hunnit erhålla ditt paket måste du ändå hämta ut paketet för att sedan sända det tillbaka till oss med våra normala returrutiner. Om paketet inte hämtas ut registreras det automatiskt som ett outhämtat paket och du debiteras 250 kronor.

Vad gör jag om en vara är felaktig, defekt eller saknas när jag packat upp min försändelse?

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår Kundservice per e-post alternativt skickar varan direkt tillbaka till oss, dock senast inom 2 månader efter mottagen leverans via kundservice@campadre.se. Om anmälan görs senare kan Campadre inte ta ansvar för skadan.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa rekommendationer från den svenska organisationen för reklamationer inom handel, Allmänna Reklamationsnämnden.

Jag vill returnera en vara, hur gör jag?

Från det att du mottagit din order gäller din ångerrätt i 14 dagar. Du har alltså rätt att returnera enstaka vara eller hela ordern om du inte skulle vara nöjd. Tänk på att varan eller ordern inklusive dess originalförpackning skall skickas tillbaka till oss i ett säljbart skick.

För att ångerrätten skall kunna tillämpas gäller följande:

  • Varan får endast provas för kontroll av dess passform, egenskaper och funktioner. Vid tecken på användning godkänns inte returen och återbetalning sker ej.
  • Varan får inte ha kommit till skada på något vis (tänk därför på att förpacka din retur ordentligt så att den klarar Postens hantering).
  • All originalmärkning skall sitta kvar på varan och originalförpackningen skall returneras i oförändrat skick (ex skokartong).
  • Streckkoden som sitter på varan eller varans emballage måste sitta kvar vid retur.
  • Ångerrätten gäller inte underkläder, badkläder, strumpor, smink, parfymer, badrumsartiklar och CD-skivor.
  • Du kan inte om- eller avboka Campadres hotellpaket.

Om den returnerade varan ej uppfyller ovannämnda krav så kommer vi att sända tillbaka varan till dig och debitera dig 250 kronor för frakt- och extra hanteringskostnader.

Så här går du tillväga för att returnera en vara eller order till oss:
  1. Ange orsak till din retur på returinformationen som medföljde i paketet. Klipp längs den streckade linjen och lägg informationen tillsammans med varan (i originalförpackning) i ett tåligt emballage. OBS! Streckkoden måste sitta kvar på produktens förpackning för att kunna hanteras korrekt.
  2. Tejpa fast returfraktsedeln på utsidan av emballaget. Dock ej direkt på produktens orginalförpackning.
  3. Lämna in returen på ett Postenombud så tar vi hand om den så fort vi kan när den har kommit tillbaka till oss.

OBS! Om du valt fakturabetalning måste du logga in på Klarna.se med ditt OCR-nummer och ditt personnummer för att förlänga förfallotiden på din faktura.

Om du använder den förtryckta retursedeln som Campadre tillhandahåller i paketet behöver du inte betala något när du lämnar in paketet hos Posten. Avdrag för returportot om 79 kronor sker automatiskt när Campadre mottagit och godkänt returen.

Mer information finns under Returer och reklamationer.