Campadre storsatsar och köper Members.com

Campadre, som är Nordens första och största shoppingklubb för exklusiva varumärken, förvärvar konkurrenten Members.com. Campadre tecknar samtidigt ett samarbetsavtal med Nelly och blir exklusiv kanal för deras shoppingklubbsförsäljning. Som en del i överenskommelsen blir Campadre också samarbetspartner till Qliro Financial Services avseende betalningslösningar i Norden.
- Förvärvet av Members.com innebär att vi stärker vår position som den ledande shoppingklubben i Norden där vi nu kommer att passera 2 miljoner registrerade medlemmar och en försäljning på omkring en kvarts miljard under 2017. Med Members.com tar vi dessutom klivet till Holland som blir vår första marknad utanför NordenStefan von Stein, VD Campadre
Campadre har de senaste åren ökat omsättningen kraftigt som 2016 uppgick till omkring 148 miljoner kronor samtidigt som man nådde lönsamhet.

- Under 2016 har vi utvecklat en helt ny IT-plattform och bytt logistikpartner för att förbättra vårt erbjudande till våra varumärkesleverantörer samt servicen till våra kunder. Vi är väldigt nöjda med den organiska tillväxten som tillsammans med förvärvet av Members.com gör att vi ska nå vårt mål om 1 miljard kronor 2020, säger Stefan von Stein.

Om Members.com
Members.com är en shoppingklubb som lanserades över hela Norden 2011. Medlemmarna kan varje dag ta del av nya e-handelserbjudanden på utvalda märkesvaror och tjänster som modekläder, sportartiklar, inredning och skönhetsprodukter.

Om Campadre
Campadre är Nordens första och största shoppingklubb på nätet med 1.5 miljoner medlemmar. Campadre säljer unika erbjudanden på exklusiva varumärken inom mode, hem- och inredning samt övriga livsstilsprodukter - men enbart till sina medlemmar. Företaget var pionjär på den nordiska marknaden när det grundades 2009 av Pelle Törnberg, Mikael Solberg och Torsten Jansson.